Hüpoteeklaenu juhatuse liige Toomas Paju selgitab, miks ei tasu pärast kodupangast eitava vastuse saamist oma äriideest loobuda ning annab nõu, kuidas teadlikult laenu võtta.

Hüpoteeklaen aitab alustada

Eitava vastuse korral ei tasu äriideed maha matta

Laenule mõeldes tasub meeles pidada, et võimalusi on mitmeid. Üks võimalus on pangandussektor, kuid on ka pankadeväline sektor, mis on spetsialiseerunud laenude andmisele. Pankadevälises sektoris tegutseb ka Hüpoteeklaen, kes on selles valdkonnas tegutsenud juba 2009. aastast.

Kui küsida laenu või rahastust ainult ühest kohast, võib tulla eitav vastus, või pakkumine ei vasta ootustele ja loobutakse äriidee realiseerimisest. Paju räägib, et kuna võimalusi laenu saamiseks on tegelikult rohkem, siis tasub rohkem kui ühest ettevõttest laenupakkumine küsida, et võrrelda, mis on soodsam, millised on hinnastamispõhimõtted ja milline laen laenuvõtjale kõige paremini sobib.

Hüpoteeklaenust saab ühes aastas rahastust 300 erinevat ettevõtet, kes soovivad äri alustada või seda laiendada. Tegevusvaldkonnad, milleks raha küsitakse, on väga erinevad – on nii kinnisvaraarendajaid, tootmisettevõtteid, kaubandus- või toitlustusettevõtteid kui ka teenindusettevõtteid.

Hüpoteeklaen pakub laenu kinnisvara tagatisel ja raha kasutamise otstarve on avatud. See tähendab, et ei öelda ette, mida rahaga tegema peab, ent küsitakse alati, mida on plaanis laenuga ette võtta.

Kui suuremas pangas võib taotluse läbivaatamise ning vastuse saamise peale kuluda kuu aega, siis Hüpoteeklaenu eelis on, et asjaajamine on kiirem, sest nende põhitegevus on ainult laenu andmine. „Me üritame kliendile laenu vormistada ja raha väljastada juba kolme kuni viie päeva jooksul,” räägib Paju. See aga ei tähenda, et laenu saab alati iga taotleja. Taotleja tausta kontrollitakse ning laenusumma arvutatakse välja taotleja sissetulekute ja erinevate kohustuste põhjal. „On väga oluline, et võetav laen oleks laenuvõtjale ka jõukohane,” lisab Paju.

 

Teenindus nagu kodupangas

Hüpoteeklaen on nagu pank, kuid nende ainus tegevusvaldkond on anda laenu kinnisvara tagatisel. Ka nende teeninduskultuur on pangale sarnane. Igale kliendile määratakse oma haldur, kes temaga algusest peale suhtleb ning koostööd teeb. Tihti on kliendil vaja midagi laenulepingus muuta, kas täiendav projekt ette võtta või kogunenud summa varem tagasi maksta. Haldur seisab hea selle eest, et iga kliendi vajadused saaks täidetud. Klientide mugavaks teenindamiseks on kontorid neljas linnas – Tallinnale lisaks Tartus, Pärnus ja Narvas.

Laenu taotledes aitab nõustaja kliendil eelarvet analüüsida ning sisse- ja väljaminekute põhjal arvutada, et võetav laen oleks taotlejale jõukohane. Hinnastamine on Hüpoteeklaenus tehtud võimalikult lihtsaks. Intressimäär arvutatakse laenujäägilt. Kui laenu vähendatakse, arvutatakse intressimäär uuelt jäägilt.

 

Mida pidada silmas laenu taotlemisel?

Turul on mitmeid laenuandjaid, kuid kuidas leida nende hulgast endale sobivaim pakkuja? Tihti võib juhtuda, et klient meelitatakse hea intressinumbriga kohale, aga sellele järgnevad mitmed varjatud tasud ning tegelik laenukulu osutub palju suuremaks. Kuidas varjatud kulusid märgata?

Toomas Paju annab nõu, et enne laenu võtmist on kasulik põhjalikult tutvuda kõikvõimalike kuludega, mis laenuvõtmisega kaasnevad. Laenuvõtmise kulu ei ole tihtipeale ainult intressimäär ja lepingutasu. Tuleb vaadata ka reaalset kuumakset ja graafikutüüpi, et saada aru, kas laen iga kuumaksega väheneb ja kui väheneb, siis kui palju. Lisateenused võivad olla ka kuuhooldustasu või kontohooldustasu, mis algul silma ei torka. Hüpoteeklaenus selliseid lisakulusid ei ole. Ent igal laenul, mis kinnisvara tagatisel võetakse, on ka möödapääsmatud kulud – notaritasu ja riigilõiv, mis on riigitasemel paika pandud ning iga notari juures ühesugused.

Ka peab laenu tagatiseks olev kinnisvara olema kindlustatud. Kindlustuse võib klient valida enda valitud kindlustusseltsis.

Enne laenulepingu sõlmimist tasub kindlaks teha, mis saab siis, kui tekivad hilinemised kuumaksetega või püsivad probleemid maksmisega. Või vastupidine olukord, kus äri õnnestub nii hästi, et on võimalik laen kas osaliselt või täielikult ennetähtaegselt tagastada. Siis võib tihti juhtuda, et laenu maksad tagasi, aga intresse peab ikka maksma lepinguperioodi lõpuni. Hüpoteeklaenus on kliendile teenustasupool võimalikult läbipaistvaks ja lihtsaks tehtud.

„Rahulolev klient on palju parem kui ükskõik milline reklaam. Kui klient soovitab meid oma tuttavatele, tekib meile juurde rohkem rahulolevaid kliente,” sõnab Hüpoteeklaenu juhatuse liige Toomas Paju.

Loe Hüpoteeklaenu kohta lähemalt siit: https://hypoteeklaen.ee/ 

Hüpoteeklaen Tallinnas

Rävala pst 2, VI korrus
Telefon: (+372) 666 1701
Esindus avatud: E–R 9–17

Hüpoteeklaen Tartus

Raekoja plats 13, II korrus
Telefon: (+372) 772 0072
Esindus avatud: E–R 9–17

Hüpoteeklaen Narvas

Puškini tänav 19
Telefon: (+372) 357 2105
Esindus avatud: E–R 9–17

Hüpoteeklaen Pärnus

Pikk 26
Telefon: (+372) 715 1720
Esindus avatud: E–R 9–17

Tähelepanu, tegemist on finantsteenusega. Enne teenuse kasutamist tutvu tingimustega ja konsulteeri asjatundjaga. 10000-eurose laenusumma puhul seitsmeks aastaks, 84 igakuise annuiteetmaksega, fikseeritud intressimääraga 10% ja lepingutasuga 200 eurot on krediidi kulukuse määr 11,19% (ei sisalda tagatise seadmise ja kindlustamisega seotud kulusid), igakuine laenumakse 166,01 eurot, laenu tagasimaksete summa 13944,84 eurot ja laenu kogusumma 14144,84 eurot. Laenu leping tagatakse hüpoteegiga elamukinnisvarale ja laenu võtmisel tuleb sõlmida tagatisvara kindlustusleping. Hüpoteeklaen AS tegevusloa andmise otsuse number 4.1-1/9.